U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Tip #2

Gepost 2015/08/11

Verschillende rekeningen voor verschillende doeleinden;

Als je een financieel overzicht gemaakt hebt en je voor jezelf (of met behulp van iemand) weet je hoeveel je maandelijks nodig hebt voor je vaste lasten, zoals je huur, gas&elektra, water, tv, internet, mobiel en dan weet je ook hoeveel je per maand uit kunt geven aan boodschappen, kleren, uit eten en dergelijke.
Het totaal bedrag van deze variabele kosten kun je overmaken naar een andere rekening.
Het voordeel hiervan is, dat je niet aan je geld kan komen wat je nodig hebt voor je vaste lasten en dus ook minder snel teveel uit kunt geven.

Zorg dat je inkomsten (salaris/uitkering) op je vaste lasten rekening gestort zal worden dan zijn de financiele zaken die vooraf bekend zijn altijd op dezelfde rekening.

Je zou het natuurlijk nog verder uit kunnen splitsen dat je bijvoorbeeld 3 rekeningen hebt, 1 voor inkomsten/vaste lasten, 1 boodschapen en 1 voor de leuke dingen zoals kleren, uit eten, keer naar de bios.
Je kunt dan in een oogopslag zien of je nog genoeg geld hebt om dat speciale uitje te plannen, zonder dat je telkens weer hoeft te rekenen en te controleren wat er nog betaald moet gaan worden en zo voorkom je ook dat je iets vergeet en aan het einde van de maand niet uitkomt met je geld.

Stel een automatisch overboeking in vanuit je "hoofdrekening" naar je "leefrekening" op of net na de dag dat je inkomsten binnen komen en dan weet je dat je steeds op die dag weer start.

Succes ermee!